• Veelgestelde vragen

    Wat moet ik meenemen tijdens een afspraak bij de notaris?
    Wij moeten met zekerheid kunnen vaststellen dat u bent wie u zegt dat u bent. Neem daarom altijd een geldig identiteitsbewijs mee. Dat mag een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs zijn. Als het nodig is dat u nog meer documenten meeneemt, dan zullen we u daar van tevoren om vragen.

    Hoe laat ik mijn handtekening legaliseren?
    U kunt uw handtekening laten legaliseren door in aanwezigheid van de notaris of een gevolmachtigde medewerker tekenen. U ontvangt van ons een verklaring betreffende de echtheid van uw handtekening. We verzoeken van tevoren een afspraak te maken via ons contactformulier of telefonisch via: 0345-615641.

    Er is iemand in mijn familie overleden.
    Hoe weet ik of er een testament is opgesteld?

    De notaris kan in het Centraal Register voor u nakijken of er een testament is. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier of telefonisch via: 0345-615641

    Word ik automatisch opgeroepen bij het openvallen van een nalatenschap?
    Nee, voor het afwikkelen van een nalatenschap moet u zelf een notaris inschakelen. U kunt hiervoor bij ons terecht via het contactformulier of u kunt telefonisch een afspraak maken via: 0345-615641.

    Hoe kom ik aan een verklaring van erfrecht?
    In een verklaring van erfrecht wordt vastgelegd wie er namens de erfgenamen van een overledene mag optreden. Met deze verklaring kunt u betalingen uitvoeren, geld opnemen en andere noodzakelijke handelingen verrichten. Voor het laten opmaken van een verklaring van erfrecht kunt u een afspraak bij ons maken via het contactformulier of telefonisch via: 0345-615641. Neem bij uw bezoek uw identiteitsbewijs, een bewijs van overlijden en indien van toepassing het trouwboekje van de overledene mee. Als het testament bij een ander notariskantoor is opgemaakt dan verzoeken we u dat ook mee te brengen.